loading...
چوبکده ایرانیان
اسماعیلی بازدید : 47 شنبه 22 خرداد 1400 نظرات (0)

در این مقاله انواع سرویس خواب تک نفره را بررسی خواهیم کرد. سرویس خواب ‌های ‌تک‌ نفره تنوع زیادی دارند؛ به طور مثال می توان به طرح های گرد، مستطیلی، عروسکی و فانتزی اشاره کرد. تخت خواب بخش مهمی از اتاق خواب بوده و در زیباسازی اتاق تاثیر زیادی دارد. انتخاب وسایل سرویس اتاق خواب به عوامل مختلفی مثل محدوده سنی، جنسیت، قد و… بستگی دارد. یک سرویس خواب تک نفره اغلب دارای وسایل زیر می باشد.

  1. تخت‌خواب
  2. میزتوالت‌ یا میز آرایش
  3. پاتختی
  4. کمد
  5. آینه
  6. مبل‌ پاتختی یا پاف.

تختخواب مناسب در سرویس خواب تک نفره

انواع سرویس خواب تک نفره

مهم‌ترین کالای موجود در سرویس‌خواب، تخت‌خواب است. تخت‌خواب‌ها دو نفره یا تک ‌نفره طراحی می‌شوند. تخت خواب مناسب، خواب راحتی را برای ما تضمین می کند و کیفیت خواب در فعالیت های روزانه ما تاثیرگذار است. در هنگام خرید تخت نکاتی که گفته می شود را در نظر داشته باشید؛ تا یک تخت استاندارد، مناسب و مطابق سلیقه تان را انتخاب کنید.

پا تختی مناسب انواع سرویس خواب تک نفره

پاتختی اغلب همراه سرویس خواب ارائه می‌شود. اگر علاقه به داشتن وسایلی مانند چراغ خواب در نزدیکی تخت خود دارید، پاتختی یک گزینه ضروری برای شماست. اندازه، رنگ و طرح پاتختی به سلیقه افراد بستگی دارد؛ اما توجه داشته باشید که هارمونی رنگ و جنس بقیه وسایل اتاق را هنگام خرید در نظر بگیرید. در سرویس خواب‌ های تک‌ نفره، معمولا پاتختی جداگانه ساخته می‌شود. می‌توان از کشو های پاتختی برای نگهداری کتاب یا لوازمی که قبل از خواب به آن نیاز دارید، استفاده کنید. معمولا پاتختی در کنار تخت قرار داده می شود؛ البته افراد بسته به سلیقه شخصی، نوع و طراحی اتاق، جای آن را تغییر می‌دهند.

میز توالت در انواع سرویس خواب تک نفره

اگر در اتاق خود فضای کافی دارید، حتما از میز توالت برای نظم بخشیدن به اتاق استفاده کنید. این میز برای نظم دادن به وسایلی مانند سشوار، برس، لوازم آرایشی بهداشتی و… بسیار ضروری می باشد. در اکثر مواقع این میز با یک صندلی همراه است.

کمد در انواع سرویس خواب تک نفره

کمد بخش مهمی از سرویس خواب است، اما اگر اتاق خواب شما کمد دیواری داشته و متراژ پایینی دارد، بهتر است به جای کمد، از میز آرایش با کشو استفاده کنید.

پاف در سرویس خواب تک نفر:

استفاده و خرید پاف به سایز اتاق شما بستگی دارد. اگر اتاق خواب شما کوچک است، از خرید پاف منصرف شوید. پاف مدل ها رنگ ها و سایز های متفاوتی دارد.

انواع سرویس خواب تک نفره

  1. سرویس اتاق خواب تک نفره مخصوص کودک

سرویس اتاق خواب تک‌ نفره مخصوص کودک

امروزه تنوع وسایل اتاق خواب کودک بسیار زیاد است. کیفیت خواب و آرامش کودک برای والدین اهمیت بالایی دارد؛ در نتیجه باید در انتخاب و خرید این سرویس، دقت زیادی داشت. تخت‌های مدرن با طرح عروسک، ماشین و… طرفداران بسیاری بین کودکان دارد.

رنگ سرویس خواب کودک را می توان با در نظر گرفتن جنسیت کودک انتخاب کرد. وسایل سرویس خواب ‌های کودکان مانند بزرگسالان شامل کمد، عسلی، آینه، تخت و غیره است. اگر فضای کافی ندارید، از تخت های کم جا استفاده کنید.

  1. سرویس اتاق خواب پسرانه

اتاق‌ خواب نوجوانان، فضایی خصوصی برای آن ‌ها محسوب می‌شود که برای خواب و انجام کارهای روزانه از آن استفاده می‌کنند. سرویس خواب تک ‌نفره آن ها شامل یک تخت طرح نوجوان، کمد لباس، میز تحریر یا میز کامپیوتر و پاتختی است. این وسایل با در نظر گرفتن اندازه اتاق، برای حذف و اضافه کردن وسایل، اولویت بندی می شوند.

طراحی و دیزاین اتاق خواب پسرها بهتر است طبق سلیقه خودشان باشد. استفاده از رنگ آبی یا رنگ های پسرانه دیگر و یا استفاده از طرح های پرطرفدار مانند فوتبال، فضا، موسیقی و… به زیباسازی دکوراسیون اتاق پسرانه کمک می کند.

  1. سرویس خواب مخصوص دختران

سرویس‌خواب دختران معمولا از یک تخت یک نفره، یک میز کنار تختی، میزتوالت، کمد و در صورت نیاز یک دراور تشکیل می‌شود. در کنار همه این وسایل می‌توان از یک آینه‌قدی، کتابخانه، میزتحریر، مبل تکی و سایر وسایل برای متفاوت‌تر شدن اتاق‌خواب، استفاده کرد.

سرویس خوابی انتخاب کنید که این ویژگی ها را داشته باشد

انواع سرویس خواب تک نفره

  • از سرویس خواب با کیفیت استفاده کنید. سرویس خواب شما نباید در طول مدت زمان کوتاه آسیب ببیند و در هنگام استفاده با صداهای گوش خراش، خواب شما را مختل کند.
  • به ابعاد تخت توجه کنید. عرض ۹۰ برای تخت خواب یک ‌نفره مناسب است. در هنگام خرید تخت، به وزن و قد فردی که قرار است از آن تخت استفاده کند توجه کنید. تخت‌خواب حتما باید از قد افراد بلندتر باشد. بهترین حالت ارتفاع تخت ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر بالاتر از سطح زمین است.
  • نکته قابل توجه دیگر تشک، پتو و بالشت شماست. اگر دچار کمردرد، گردن‌درد، زانو درد وغیره هستید؛ حتما با پزشک خود درباره خرید این لوازم مشورت کنید. تشک‌ها به انواع فنردار، بادی و فومی تقسیم می شوند. اغلب مردم از تشک فنردار استفاده می کنند و استاندارد این تشک ها با تعداد فنرشان سنجیده می شود.
  • رنگ مناسبی برای سرویس اتاق خواب انتخاب کنید. اتاق خواب باید محلی باشد که به شما حس آرامش را منتقل کند. رنگ‌ها تاثیر زیادی روی حس افراد دارند. منظور از رنگ، فقط رنگ دیوارها نیست؛ بلکه تمام وسایل داخل اتاق باید رنگ هایشان با هم هارمونی داشته باشند. به این نکته توجه کنید که برای ۶۰ درصد وسایل بزرگ اتاق، مثلا دیوار و سرویس خواب، از رنگ‌های اصلی، ۳۰ درصد وسایل از رنگ‌های سرد و خنثی و برای ۱۰ درصد وسایل نیز از رنگ‌های تند و تیز استفاده کنید.

اهمیت سرویس خواب در راحتی خواب شما

سرویس خواب تاثیر چشم‌گیری در روحیه شما و میزان بازدهی شما در روز بعد دارد؛ پس سرویس خواب شما باید به گونه ای باشد که حس آرامش را به شما انتقال بدهد. برای داشتن خواب آرام و عمیق شب، حتما در انتخاب و خرید سرویس خوابتان دقت زیادی داشته باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 873
  • بازدید کلی : 3,017