loading...
چوبکده ایرانیان
اسماعیلی بازدید : 48 دوشنبه 25 مرداد 1400 نظرات (0)
مبل چستر هخامنش
۸ نکته ای که فروشندگان مبلمان به شما نخواهند گفت!

خرید مبل را با هوشمندی اگر دنبال کنید با یک تیر صدها نشانه را به هدف خواهید زد. در قدم اول شما از جلوه بصری یک مبل زیبا می توانید نهایت استفاده را ببرید. در گام دوم کیفیت بی نظیری را با شناخت نکاتی که در ادامه ارائه می شود در حین خرید از آن خود خواهید کرد. در بسیاری از مواقع مبلمان مشابهی را در بازار با دو نرخ بسیار متفاوت مشاهده می کنید. از همین رو با خود می گوید به جای صرف هزینه های زیاد بهتر است به قیمت کمتر اکتفا کنیم و مبل ارزان قیمت تر را بخریم؛ اما آیا می دانستید متریالی که در این قبیل محصولات استفاده می شود اصلاً کارایی چندانی ندارد و در عرض چند سال شما را دست به جیب می کند تا مبل جدیدی را خریداری کنید؛ زیرا استفاده از استر، کلاف، چوب و رنگ های بی کیفیت سبب می شود شما یک محصول بسیار سطح پایینی را به منزل خود مهمان کنید. از همین رو محصول فوق تنها مدت کوتاهی را در منزل شما مهمان خواهد بود. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون نکاتی که تولید کننده مبلمان به شما نمی گوید و سر شما کلاه می رود مطالبی را با شما در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

۱- متریال استفاده شده

 این را به یاد داشته باشید که در پرسه خرید مبل تنها نکاتی که از شما پنهان می ماند متریال استفاده شده در پرسه ساخت است. از آنجایی که شکل ظاهری مبل خیلی اهمیت چندانی ندارد و نیاز است شما به متریال داخلی و کیفیت ساخت بیشتر اهمیت دهید به نکات عنوان شده به دقت توجه کنید.

کلاف مبل

 چوب روس برای کلاف مبلمان

آیا می دانستید کلاف مبل اصلی ترین بخش آن به شمار می آید. اگر اسکلت بندی مبلمان شما با متریال خوبی بسته نشود. در کوتاه ترین زمان ممکن دچار شکستگی و آسیب دیدگی می شود. استفاده از چوب های بی کیفیت سبب می شود مبل شما در محیط های که رطوبت در آن زیاد است عمر زیادی نداشته باشد. این امر در حالی است که چوب روس از خاصیتی برخوردار است که موریانه به هیچ وجه سمت آن نمی رود. از همین رو مبل شما در هر محیط و دمای با کیفیت اولیه برای شما کار می کند. چوب روس به دلیل قیمت بالایی که دارد کمتر در کلاف مبلمان بی کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

نمای راش مبلمان

چوب راش برای پایه و نمای بیرونی

 در بسیاری از مواقع که مبل های مشابه ای را با دو قیمت متفاوت مشاهده می کنید باید بگویم چوب سفید در پرسه ساخت استفاده می شود. این چوب ها بسیار سریع دچار موریانه خوردگی می شود. چوب راش در رده بهترین چوب ها قرار دارد و به راحتی در شمال و جنوب کشور که دما قدری با بقیه مناطق تفاوت دارد می توان از آن بهره گرفت؛ زیرا کیفیت، دوام و استحکام این چوب به هیچ عنوان در این مناطق کم نمی شود. از همین رو می توانیم بگویم به این نکته سازندگان محصولات بی کیفیت به هیچ عنوان اشاره ای نمی کنند.

پارچه مبلمان

۲- استر و پارچه

پارچه های ایرانی استفاده شده برای کار در صورتی که اصلاً مشتری متوجه نمی شود؛ یعنی شما در زمان خرید استرهای را مشاهده می کنید که در کاتالوگ از کیفیت بسیار عالی بهره گرفته است. حال آنکه مشتری به شما قول قیمت کمتری را در زمان تحویل می دهد و این امر به دلیل عدم استفاده از پارچه های ارائه شده برای شما است. فروشنده با عرضه پارچه ترک و استفاده از پارچه های ایرانی در پرسه ساخت قیمت تمام شده محصول را کاهش می دهد. استفاده از پارچه های که تار و پود مستحکمی دارند از کچل شدن پارچه های مخملی در حین استفاده جلوگیری می کند. پارچه های ساتن نیز اگر با کیفیت باشند با استفاده زیاد سایه و روشن نمی شوند و همیشه یک دست و زیبا به تصویر کشیده می شوند.

اسفنج و فوم مبلمان

۳- اسفنج و کفی مبل

 کفی مبل ها در بسیاری از مواقع از اسفنج های بسیار ضعیفی استفاده می شود. این مهم به هیچ عنوان به شما گفته نمی شود. زمانی که شما مبل ارزان قیمتی را خریداری می کنید با چند ماه استفاده از آن متوجه می شود که قسمت نشیمن گاه مبل نشست پیدا کرده است؛ یعنی خاصیت ارتجاعی ندارد و به محض نشستن فرو می رود و به حال اولیه خود بر نمی گردد. از همین رو شکل ظاهری بسیار زشتی را در کوتاه ترین زمان ممکن مبل شما به خود می گیرد. استفاده از کفی های بی کیفیت سبب می شود حتی شما دیگر راحتی روز اول را با نشستن روی مبل خود تجربه نکنید.

دوخت پارچه مبلمان

۴- نوع دوخت

 نوع دوخت و کیفیت دوخت دو پارامتر بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید. این مهم در کارهای که از هنر لمسه دوزی بهره گرفته اند بیشتر مشهود است. استفاده از دوخت دستی و چرخی دو پارامتری است که برای مبلمان در نظر گرفته می شود. زمانی که یک استاد کار مبل شما را آماده می کند یا یک فرد مبتدی بسیار بین دستمزد و کار این دو تفاوت وجود دارد. کارهای ارزان قیمت و بی کیفیت بسیار سریع از هم باز می شوند و یا دکمه های لمسه دوزی شده آن جدا می شود. استادکاران حرفه ای به خوبی می دانند که روند دوخت باید به چه نحوی دنبال شود که با کشش پارچه به دوخت اولیه آسیب جدی وارد نشود.

متریال مبلمان
متریال مبلمان

۵- یراق آلات استفاده شده

استفاده از یراق آلات با کیفیت در پرسه ساخت مانع از آسیب دیدگی جدی به مبل شما در طی گذر زمان می شود. به عنوان مثال نخ های تزئینی، دکمه های گل میخ لمسه دوزی شده، یراق آلاتی که در کلاف استفاده می شود و چسب های مرغوب و با دوام از جمله محصولاتی است که در حین ساخت از آن ها استفاده می شود. اگر این متریال با کیفیت نباشد اسکلت بندی اصلی کار شما اصلاً خوب سوار نمی شود. به همین جهت با چند بار نشستن و برخواستن روی مبل متوجه از هم پاشیده شدن شکل ظاهری مبل خواهید شد.

حمل و نقل مبلمان

 6- باربری

فقط فروش مهم نیست و نحوه تحویل بسیار حائز اهمیت است. وب سایت های برگزیده و معتبر به تعهد بعد از ساخت نیز بسیار مقید هستند. از همین رو باربری های را مخصوص برای ارسال مرسوله های آماده شده خود در نظر می گیرند. در این بخش افرادی دوره دیده و متخصص روند بسته بندی و پتو پیچ کردن مبلمان را به عهده دارند. شکل بسته بندی مبلمان ارسالی به تهران و شهرستان با یک دیگر تفاوت دارد تا در طی مسیر به محصول شما آسیبی وارد نشود. در بسیاری از مواقع فروشنده هیچ تعهدی را از بابت ارسال محصول به شهرستان های دور به عهده نمی گیرد و یک کار شکسته شده و معیوب به دست شما می رسد.

 7- رنگ مخصوص نمای بیرونی

 رنگ های استفاده شده برای کارهای با کیفیت به هیچ عنوان پوسته پوسته نمی شود. رنگ بدون شره شدن در پرسه ساخت مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت آسیب دیدگی به رنگ پایه، تاج و دسته مبل در کارگاه های تولیدی از بتونه برای ترمیم آن استفاده می شود. این امر در صورتی است که مبل های بی کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن و با چند ضربه احتمالی روکش رنگ های بی کیفیت خود را از دست می دهند. رنگ استفاده شده در نمای بیرون کار اگر از کیفیت خوبی بهره نگرفته باشد جلوه بصری خوبی را برای کارتان شاهد نخواهید بود.

 8- کوسن همراه مبل

 در وب سایت های شناخته شده کوسن ها همراه با مبل به فروش می رسد و قیمت اضافه تری پرداخت نمی شود. این امر در صورتی است که وقتی در شرکت های بی اعتبار پای معامله می روید به شما گفته می شود آیا قصد خرید کوسن مبل را هم دارید یا خیر؟ تا با خرید کوسن هزینه اضافه تری از شما با خرید یک مبل بی کیفیت به جیب بزنند. در واقع متصدیان این امور به خوبی می دانند که اکسسوری های همراه با مبل جزء الزامات خرید محسوب می شوند و برای خرید آن ها نباید هزینه اضافه تری پرداخت شود.

 کلام آخر پیرامون خرید اینترنتی مبل از چوبکده ایرانیان

تمامی این موارد عنوان شد که به این نتیجه برسیم وب سایت چوبکده ایرانیان تمامی این پارامترها را برای شما در نظر گرفته است. از همین رو شما بدون هیچ دغدغه ای می توانید خرید خود را به صورت آنلاین و اینترنتی به انجام برسانید. تیم برگزیده چوبکده ایرانیان خود را از زمان سفارش تا تحویل مرسوله به شما متعهد می داند. به همین منظور محصولات خود را با متریال مرغوب با کیفیت در قدم اول خریداری می کند و در پرسه ساخت از آن ها بهره می گیرد. سپس مرسوله های سفارشی شما را توسط نهادهای تعلیم دیده خود برای شما ارسال می کند. این مهم یعنی خرید یک محصول با کیفیت و دسترسی به آن با همان کیفیت اولیه درب منزل که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امید است با تجربه خرید از این سایت برگزیده به تفاوت قیمت های که تنها سبب آشفتگی ذهن شما می شود پی ببرید و از این پس کیفیت و کارایی را فدای قیمت نکنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 133
  • بازدید سال : 889
  • بازدید کلی : 3,033